Bokmässan

Hallå där! I fredags mötte jag upp Maja i Göteborg för att gå på bokmässan som hålls nu i helgen. Syftet med fredagens besök var att gå på signeringen med Hannah & Amanda från Fredagspodden. De signerade The Golden Year som jag precis införskaffat och är sååå taggad på att börja läsa. Trodde faktiskt inte att jag skulle bli så starstrucked när det blev våran tur i kön haha, fram för allt känndes det väldigt konstigt att höra deras röster live eftersom att det brukar vara genom hörlurarna jag hör dem annars!
Kvart i 8 hade vi bokat bord på Pinchos, en tapasrestaurang som låg nere i en gammal källare med stenvalv och allting. Jag har inte varit där förrut men har hört talas om det då restaurangen finns i flera andra städer, i vilket fall var det så himla gott och fantastikt mysigt också!
Igår, lördag åkte vi upp till Götet igen för ännu en dag på mässan. Vi lyssnade när Hannah & Amanda livepoddade tillsammans med Alex & Sigge, sen hängde mycket i matlagningshörnan dit flera kända kockar stog och lagade mat, signerade kokböcker med m.m vilket jag som absolut älskar mat- och bakprogram älskade. Vi fick smaka på en massa godsaker och inspirerades till tusen! Vi sa att vi måste köpa minst en bok och den här blev det för mig:

Autumn time

Hej bloggen. Halva september har gått och det känns som att vi kan sätta punkt för sommaren nu. Personligen ser jag verkligen fram emot hösten i år, jag vet inte riktigt varför jag bara gör det. Dessutom har jag insett att hösten ju är den perfekta årstiden klädesmässigt för en sådan som mig som fryser nästan hela tiden haha. Lager på lager trenden passar mig utmärkt, varma kappor, ponchos, höga kragar, snygga halsdukar och ingångna dr.Martens eller ett par snygga boots, perfekt! Ser även fram emot min och Majas höstlovsresa till London där jag definitivt kommer att ta tillfället i akt för att utöka garderoben, så jag ska förska hålla mig borta från allt vad skor och kläder innebär tills dess...

Indochina part 6: Mekong

Då var entligen sista delen av våran resa till Indochina här! Jag har verkligen dragit ut på reseberätelsen den här gången.. I vilket fall så avslutades resan på bästa sätt, närmare bestämt vid Mekongfloden som är en utav Asiens största floder. Den rinner igenom Kina, Laos, Burma, Thailand, Kambodja och Vietnam. Här fick vi ta oss fram med båt och åkte först till en liten "fabrik" där man gjorde rispapper, godis av olika slag, honung, riskakor och risbrännvin.

Hotellet vi bodde på var så mysigt! Miljön runt omkring var så fin med små gångar, fina växter, spännande fruktträd och utsikt över floden. Andra dagen fick vi en cykeltur utanför hotellområdet, det är verkligen annorlunda att får se saker från en cykel än från en bil, det är så mycket härligare! Halvvägs stannade vi och då fick vi smaka på några utav frukterna som vi sett på vägen.

På kvällen fick vi och de andra gästerna på hotellet en matlagningskurs av kockarna. Vi fick lära oss att laga fyllda degknyten, en sötsur gryta och flera andra sker som vi sedan fick till middag. Spännande och gott! Sedan var det bara att packa ihop det sista inför hemresan och tidigt morgonen efter började vi vår resa hem till Sverige!